Tuesday 24 August 2010

Cinta Rasulullah

Tadi ada kelas dengan Form3..
(@_@)
Nape saya buat muka macam ni??? Teng teng teng
Actually, kanak-kanak saya ni baru habis Trial PMR..
So, tau la sikit-sikit keputusan exam mereka ni...
Hmmmm...entah la nak komen apa..
Just boleh cakap
TERUSKAN LAGI USAHA....TINGKATKAN LAGI ILMU DEMI ALLAH....
Jangan buat semata nak 8A je yer...

Jap..jap..apa kaitan tajuk dengan cerita di atas??
Owh...cerita di atas sekadar mukadimah aje
Mula-mula kelas tadi...budak-budak ni minta saya pasang sambungan SALADIN.
Why???sebab pada kelas yang dulu, saya jadikan Saladin punya kartun tu sebagai conton untuk mereka teruskan perjuangan tanpa putus asa..Perjuangan di sini is perjuangan dalam mencari ilmu untuk mereka tingkatn diri demi agama sendirii...Tak semestinya kene pergi berperang saja kan..Tapi umat Islam kena bijak terutamanya nak kuasai ekonomi dunia ni..
Wah!!!tinggi cita-cita saya kat kanak-kanak ni...
Maka saya pesan...

"Ambil semangat Saladin untuk kamu semua teruskan perjuangan...Jangan putus asa dengan dugaan & halangan yang datang".

So, this week, maaf la...saya kata kat kanak-kanak tu

"Sorry ler, saya tak sempat nak cari next episod...sebabnya, jauh tu nak import....Saladin kat jauh nun di sana..Tak sempat nak call". Hahahaha..

Maka budak-budak tu...
"Ala......"

Maka saya jawab kembali...
"Tak apa, tak ada Saladin, saya ada yang lain untuk awak semua"

Nak tahu apa antara vide yang saya pasang untuk mereka???

Jom, hayati...





Know what happened???
Saya lihat, ramai yang mengalirkan air mata..
Pesan saya...
Dalam kita mencari ilmu, kita jgn putus asa...
Kita teruskan perjuangan ini...demia mencari keredhaan Allah...
Menuntut ilmu kerana Allah....dan sangat dituntut...
Cintanya Rasulullah kepada kita..maka kita carilah ilmu dan taat kepada agama kita..
Ilmu untuk mendapat keredhaan dunia dan akhirat..
Ingat harapan mak ayah di rumah....

sarang heyo (^_^)

No comments:

Post a Comment