Monday 12 September 2011

Hui Jia De You Huo - Kenapakah?

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum....
Lagu Tema : I Can't Forgive



Saya ni, bukan suka sangat menonton TV. Kalau saya melekat tengok siaran pun, ada siaran2 tertentu yang jadi pilihan. Bukan addict tengok TV hari2. Selalu, balik kerja dah penat. So, malam just lepak dalam bilik, online. TV tu sekadar buka gitu-gitu je lah...Kira boleh hidup lah kalau tak ada TV.

BUT...ada 1 cerita ni, buat saya melekat. Hahahaha. Saya memang suka tengok cerita Korea, Jepun...tapi DVD or CD je lah. Tak pun yang download. Kadang tu tengok jugak yang kat KBS punya channel.

Cerita yang buat saya melekat ni, cerita kat TV 2, tiap hari Isnin - Jumaat, pukul 6 petang. Hu...penangan cerita ni kan....
Tajuk cerita ni, Hui Jia De You Huo. Sob sob..kenapa saya suka tengok cerita ni, sebab best. Dari mula saya tengok, saya nak tahu apa akan jadi seterusnya. Penangan ni hanya akan jadi kalau saya yang memang addict dengan drama Korea / Jepun.

Rupanya, bukan saya sorang je addict cerita ni, ada sorang lagi cikgu kat maktab ni pun sama melekat. Hahahahahaha.....

Cari-cari kat internet, ada ramai jugak bloggers yang cerita pasal drama Cina ni.
Awak kena tengok sendiri, baru awak tahu. Drama ni, mengundang mood emosi saya jadi tak menentu. Kejap kang rasa geram, kang marah, kang sedih, kang kesian, kang saya kata BODOHNYA LAKI DIA NI...kang saya boleh kata PADAN MUKA DENGAN SI AI LI.... huahuahua.....

Drama ni, asalnya drama Korea. Siapa yang suka tengok drama Korea, memang akan tahu, kalau sedih, sedih betul. Kalau kelakar, kelakar giler...

Antara sinopsis cerita ini yang saya jumpa dalam internet...

The popular Korean drama Temptation of Wife is translated into Chinese in the Hunan TV series Hui Jia De You Huo, which achieved the highest national ratings for a Mainland drama since the glorious days of Princess Returning Pearl. Starring Korean actress Choo Ja Hyun (Scent of Love), Hong Kong starlet Rain Li, and Mainland actor Ling Xiaosu, the urban romance drama tells a captivating story surrounding the hypothesis of "How would I live my life if I were to start again in a different identity?" For Lin Pinru (Choo Ja Hyun), that would mean the metamorphosis from a meek, dutiful housewife to an independent and determined modern woman. Devoted to her husband (Ling Xiaosu), Pinru used to live a simple, happy life. But when she bitterly finds out that he's had a secret affair with her best friend (Rain Li), things culminate in her "rebirth" as a different person to take revenge on those who betrayed her.


Ok...awak yang belum try tengok cerita ni, try la tengok. TV 2, pukul 6 petang....



New Update :


Saya suka lagu tema drama ni. Lagu yang masa awal drama ni nak mula. Yang saya dapat, lagu tema dalam bahasa Korea. Dalam bahasa cina, saya tak jumpa. Tajuknya, macam lagu tema yang saya sedang dengar ni. I Can't Forgive. Penyanyi Cha Soo Kyong.

9 comments:

  1. yg lg ending ape ek???plz...tlg cri kan...

    ReplyDelete
  2. tolong la,saya nak lagu ending dia jugak...pleaseee

    ReplyDelete
  3. lagu ending??ok ok. saya try cari yer....

    ReplyDelete
  4. chet..ending nk yg sedih2 jew...

    ReplyDelete
  5. tajuk yg sedey tu 'bad wishes - cha soo kyung'.tp yg cina tak tau sape nyanyi...

    ReplyDelete
  6. cuba tgk link ni...kompom nangis!!huahuaha...

    tengok start minit 4:47 - 6:25....mmg tangkap leleh!

    http://www.youtube.com/watch?v=3B0-AfeDT9o

    ReplyDelete
  7. Theme Song : Hui Jia De You Huo
    Cha Soo Kyung - Can't Forgive (Chinese Version).mp3
    http://www.ziddu.com/download/16685672/ChaSooKyung-CantForgiveChineseVersion.mp3.html


    P/S : Find me at facebook(http://www.facebook.com/shhabana)

    ReplyDelete
  8. sy suke tgk citer ni..best!!ntah ape la ending nya ek

    ReplyDelete
  9. cerita ni versi korea lagi best...hahah...tapi yg jd husband dia dlm cita korea tu tak hencem...aili pun tak cantik...

    ReplyDelete