Wednesday 7 September 2011

Seandainya Ajalku Tiba Saat Ini

Seandainya ajal aku tiba saat ini, apakah nasib aku di sana?
Amalku belum cukup,
Apakah aku mampu untuk berhadapan denganMu di sana?

Seandainya ajalku tiba saat ini,
Apakah balasan aku di sana?
Aku tidak tahu, ibu bapa ku, suamiku, keluarga ku, sahabat2 aku, anak2 murid aku
memafkan kesalahan aku atau tidak.
Tidak termampu untuk pergi menemui ajal dalam keadaan diri yang masih tergantung dek pengampunan manusia.

Seandainya ajalku tiba saat ini,
Aku tidak mampu menerima, kerana tanggungjawab ku masih belum terlunas
Tidak mampu menggalas hutang tanggungjawab yang ada.

Seandainya ajalku tiba saat ini
Adakah hati ini ikhlas memaaf orang-orang disekeliling ku
Tidak sanggup melihat mereka tertahan ke syurga kerana tiada kemaafan yang ku beri

Seandainya ajalku tiba saat ini...
Adakah aku sudah bersedia?

No comments:

Post a Comment