Saturday 28 August 2010

Monolog Dalam Senja

Lokasi : Menara Sabak Awor

Buat insan yang bergelar sahabat, teman, kawan, cinta.........

Monolong dalam sepi senja..

Aku yang masih lagi di sini,
Merenung keindahan ciptaan Allah Yang Maha Pencipta,
Keindahan antara langit dan laut,
Keindahan merah senja matahari,
Yang kian tenggelam dek malam,

Apa yang dapat aku ungkapkan di sini,
Betapa cantiknya saat ini,
Alangkah rugi andai aku tidak dapat lagi menikmati indahnya ciptaan Allah,

Aku yang masih lagi di sini,
Masih mencari dan mencari,
Dan cuba menghayati indahnya ciptaan Allah,
Alangkah ruginya aku,
Andai Allah menarik kembali,
Nikmat yang aku dapat,
Hanya seketika..

Kepada engkau teman, sahabat,
Alangkah ruginya,
Andai kita tidak dapat lagi menikmati,
Saat-saat indah kita bersama,

Kenangkanlah,
Semua cerita tentang kita....
Ibarat matahari, langit dan laut,
Yang keindahannya hanya dapat digambarkan,
Andai 'mereka' bersatu...
Begitu juga dengan persahabatn ini....

Kenangkanlah,
Keindahan ciptaan Allah,
Kerana kita diciptakan,
Juga untuk mengindahkan persahabatan...

No comments:

Post a Comment