Tuesday 24 May 2011

Gambar Sebelum Kejadian


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum....

Baru-baru ni, berlaku kejadian tanah runtuh di Madrasah Al-Taqwa, Ulu Langat, Kajang. Sebahagian daripada mereka telah kembali kepada Pencipta Yang Maha Esa.

Saya dapat gambar ni daripada FB sendiri. Ramai pengguna FB sharekan gambar ni, yang dikatakan diambil pada hari kejadian, iaitu sebelum berlakunya kejadian tanah runtuh itu.

Apa yang anda rasa bila anda tengok gambar ini? Saya rasa tenang dan sejuk melihat wajah mereka. Nak lagi yang depan sekali tu..comel je. Wajah mereka bersih.

Mereka tersenyum. Sedangkan malaikat Izrail dah nak menjemput sebahagian mereka. Mereka akan menghadap ALLAH dalam keadaan bersih. Sebab itu mereka tersenyum. Bersih seperti baju mereka.

Rasa panas jugak telinga dengar. Salahkan itu salahkan ini. Dah berlaku kot hal ni. Bangunan tak dapat kelulusan lah, apa lah..Nyawa ni..benda dah jadi. Madrasah ni pun dah lama dibina. Tu semua hasil amal jariah orang yang tidak dikenali yang nak tempat ni dibangunkan.

Sekurang-kurangnya, budak-budak di sini, jauh dari kebingitan dunia luar. Jauh dari kesibukan dunia luar. Mereka meninggal dalam keadaan runtuh, tapi akhlak & iman mereka INSYAALLAH tidak runtuh seperti mana runtuhnya tebing bukit di madrasah mereka.

Anak-anak itu, meninggal masa usia kecil, dengan amalan yang INSYAALLAH diredhai ALLAH. Kita yang masih hidup ni? Hidup pula dalam keadaan yang bukan damai seperti mereka.

ALLAH menjemput mereka yang amal banyak sebab nak lindungi dari dosa & ALLAH sayang mereka. ALLAH bagi kita peluang untuk menebus dosa & banyakkan amal agama.

No comments:

Post a Comment