Wednesday 30 May 2012

Dakwah Itu

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum....
Lagu Tema : Kosong (sambil minum shake shake Herbalife)

Alohaaa.....cuti sekolah dah beberapa hari dah. Cuti ni, saya ada beberapa aktiviti dengan kanak-kanak. Yang dah sudah berlal, Konvensyen PRS Zon Selatan di MRSM TGB.
Nanti ada kesempatan & kerajinan, saya upload gambar aktivitinya. Nanti sebelum habis cuti, ada lagi program bersama kanak-kanak itu.

Lately, buka facebook, rasa bosan. Asyik berita dan isu yang sama aje. Politik sana sini, ulang- ulang isu yang sama. Jatuhkan orang tu, jatuhkan orang ini. Muak sudah. Rasa kosong, macam lagu saya tengah dengar ni. Cehhhh (^_____^)

Kali ni, nak share 1 mutiara naga...eh, bukan, mutiara kata. Saya dapat dari google. Best,suka kata- kata ni.Memberi inspirasi.


Dakwah Itu...

Dakwah bukan kerja ustaz atau ustazah sahaja
Tapi dakwah itu milik semua orang yang mengaku beriman dengan sebenar-benarnya..

Dakwah bukan untuk orang yang tidak mahu bersusah dan manja
Bukan untuk orang yang asyik memberi alasan itu ini begitu begini

Bukan untuk orang yang merungut kenapa macam tu kenapa macam ni..

Tapi dakwah untuk orang yang tidak kisah masanya tiada untuk berseronok macam orang lain

Sebab dia yakin benar yang masa berehat itu bukanlah di dunia tetapi hanya apabila dia sudah bertemu dengan Tuhannya..

Tapi..
Dakwah ini susah..
Banyak mata yang memandang..
Banyak mulut yang bercakap..

"Eleh..nak tegur orang.diri sendiri pun teruk lagi,"
"Dia ingat tudung dia dah labuh dia bagus sangat?"

Mereka tidak tahukah yang dia itu juga hanya manusia biasa?
Mesti ada juga salah dan cacat celanya..
Pastinya..Tak semua orang sanggup nak buat dakwah
Tapi semua orang yang mengimpikan syurga pasti sanggup menggalasnya!



Harap dapat memberi insprasi. Dakwah itu memang sukar, kalau saya asyik memikirkan apa orang kata, kalau saya asyik fikir takut hilang kawan,kalau saya asyik fikir takut nanti orang benci, kalau saya asyik fikir takut orang menjauh. Tapi itukan cabaran dan ujian Allah dalam berdakwah.

P/s. saya selalu ingatkan, penulisan saya adalah untuk peringatan kepada diri saya sendiri. Dan boleh jadi, pengisian dan perkongsian kepada sesiapa yang membaca blog ini. Kadang-kadang, ada entri yang sama dan seakan seripa dengan entri-entri lepas.
Namun, untuk saya, saya perlu ingatkan diri sendiri. Maaf kalau yang membaca, naik bosan dengan entri saya yang seakan sama. Macam saya, yer saya bosan dengan isu yang banyak dalam negara kita yang ada sekarang ni, yang asyik ulang benda yang sama. Mana lah tahu, ada dalam kalangan yang membaca,pun bosan dengan entri saya. (^________^)

Ok lah, shake shake Herbalife saya pun dah habis saya minum. Huuu, sedap tau, saya minum sejak tahun 2010. Lagipun, tengah rebus tulang-tulang untuk buat sup tulang. Nyum nyum. Plus nak masak ayam serai dan sayuran.

Positifkan minda dan jiwa

Sekian
wassalam

1 comment: