Wednesday 23 May 2012

Facts Of Life 2

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum....
Lagu Tema : Kokoro Wo Hiraite



Alhamdulillah, Allah bagi kesempatan saat dan ketika ini untuk terus bernafas dan menikmati udara segar di bumi Batu Pahat ini. Hujan diluar sana, lebat tu. Ni kalau tarik selimut, gelapkan bilik, pasti lena dalam kembara mimpi....

Kali ni, Facts of Life nak sharing dengan korang semua pasal lidah. Alhamdulillah dan terima kasih buat mak mami ummi yang hot hot, Kak Yati sebab sharing artikel ini. Sekadar perkongsian, dan peringatan sesama kita. Kalau rasa berguna dan baik untuk diri, ambillah. Kalau tak, tak apa, terpulang hidup masing-masing kan. 






 
  
Faham tak bila awak tengok gambar atas ni? InsyALLAH awak faham. Ini perkongsian dari Kak Yati ;

Lidah kita ni....boleh jadik asbab kita masuk syurga, dan boleh gak jadik asbab kita dihumban ke neraka!
Gunakan lidah tu untuk cakap yg baik2 je tentang orang lain, boleh juga guna untuk bagi nasihat yg baik2 je kat orang lain, and lebih baik lagi gunakan lidah tu untuk zikrullah sebanyak-banyaknya!
Jangan sekali2 gunakan lidah tu untuk memaki hamun orang lain, untuk mengumpat orang lain, dan yang paling teruk, untuk fitnah orang lain!
"Dari Abu Darda r.a. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa yang menyampaikan kesalahan seseorang secara palsu agar mencemarkan nama baiknya, Allah akan memenjarakannya dalam neraka jahanam sehingga dia menarik kembali perkataannya. (HR Tabrani dan Majma Uz Zawaid)"


Sekian sahaja perkongsian dari saya. Semoga bermanfaat. 

Positifkan minda dan jiwa

Wassalam....

No comments:

Post a Comment