Tuesday 8 May 2012

Mengembara bersama Laksamana Sunan

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum....
Lagu Tema : Starlight Tears



Awak suka mengembara? Saya suka mengembara. Tidak kira ke mana. Dalam negara, luar negara, termasuk mengembara di hutan belukar yang ada di bumi Malaysia ini.
Cuma kali ni, saya bukan nak cerita pasal pengembaraan yang jalan-jalan tu. Kali ni, saya nak share pasal pengembaraan minda....

Awak kenal Laksamana Sunan? Kalau awak mengikuti kisah Laksamana Sunan, mesti awak kenal. Heeeeeeeeee...... Ni watak dalam novel lah. Penulisan Ramlee Awang Murshid (RAM). Saya ikut dari zaman saya di UM lagi. Masa tu, mula-mula kenal dengan novelis ni, dari siri Laksamana Sunan ni. Tajuknya Bagaikan Puteri. Dari sinilah, saya mula mengembara bersama Laksamana Sunan ni.

Lama dah saya mengembara bersama Laksamana Sunan...sedar tak sedar, dah 6 episod novelnya dalam siri Laksamana Sunan ni. Dari Bagaikan Puteri sampailah Sunan Musafir. 

Sunan Musafir ni, saya dapat beli di Pesta Buku Antarabangsa baru-baru ni. Tu pun kirim sorang pelajar Form 5 (Razif yang baik hati). Kebetulan, rombongan ahli PPSP MRSM Batu Pahat pergi ke Pesta Buku Antarabangsa pada hari terakhir pesta buku tu.

Sebelum ni saya pergi, tapi novel terakhir Laksamana Sunan ni belum keluar lagi. Saje je tau strategi pemasaran ni.....Huuuuu....walaupun tak dapat yang kulit keras, dan tak dapat sign penulis, tapi tak apalah. Yang penting, saya dapat teruskan pegembaraan terakhir saya bersama Laksamana Sunan.

Kalau ikutkan, semua penulisan novel RAM ni saya ada. Sebab saya suka cara penulisan thriller macam ni. Yang penuh suspen, seram, misteri, dan buatkan kita tertanya-tanya apa akan jadi lepas ni...dan macam mana akhirnya nanti. Macam tengok movie kan?

Yup, dengan novel ni, saya memang berimaginasi saya berada dalam cerita tu...Hahahaha. 

Kalau nak tahu...awak kenalah cari dari episod Bagaikan Puteri....sebab kalau baca yang last aje, awak tak faham nanti.. Sebab berkesinambungan......


Inilah siri Laksamana Sunan dari episod 1 sampai episod 5 (sumber : google)



4? mana lagi 2? Ada...cuma berada jauh dengan saya... (sumber : koleksi peribadi saya)


Inilah koleksi terbaru dan siri akhir. Jom, mengembara bersama saya (sumber : koleksi peribadi saya)

Akhir kata.....positifkan minda dan jiwa

Wassalam

1 comment:

  1. The 11 Best Slot Machine Apps in December 2021 - MapYRO
    The 7 Best Slot Machines in December 2021 — We're a 춘천 출장안마 veteran, and 서산 출장마사지 we're back 의정부 출장안마 with the list. This list is updated frequently and you can play for 광주 출장마사지 free today. 하남 출장안마

    ReplyDelete