Sunday 16 May 2010

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru saya yang pernah mengajar saya sedari saya sekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Angkatan Tentera (SKAT) , Sekolah Kebangsaan Beserah, Sekolah Kebangsaan Balok, Sekolah Kebangsaan Pangkalan TLDM (sekolah rendah saje, saya bersekolah di 4 buah sekolah). Guru-guru di sekolah menengah, Sekolah Menengah Pangkalan TLDM, Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Universiti dan Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai (sekolah menengah di 3 buah sekolah). Juga pensyarah-pensyarah di Fakulti Pendidikan Universiti Malaya untuk Sarjana Muda Kaunseling. Dengan Ucapan ;

"Terima kasih di atas segala tunjuk ajar & didikan yang telah diberi sehingga saya berdiri seperti sekarang ini. "

Dan tahun ini tahun ketiga saya menyambut Hari Guru. Terima kasih kepada semua anak murid yang wish selama ini. Semoga kalian semua menjadi insan yang berguna, berjaya dunia akhirat & dapat berbakti kepada masyarakat.
Tahun ni, kelainan sedikit. Sebabnya tarikh 16 Mei 2010 jatuh pada hari Ahad. Makanya, kanak-kanak wish di asrama. BWP datang rumah ala-ala marhaban untuk wish Hari Guru & permintaan dari kami, menyanyikan 1 lagu. dan lagu yang dinyanyikan is lagu Ibu iklan susu tu, but ditukar kepada Guru (sob sob, terharu). Then pada malam hari, pelajar kelas 5 Ipomea menghadiahkan kek coklat yang sangat la cantik kepada kami. (masa ni saya kat rumah Kak Zura. Kek diberi kepada semua blok rumah cikgu yang tinggal di asrama). Saya bagi tengok gambar je la ek...nak bagi rasa kat semua, tak cukup huhuhu

Cantik kan kek ni. Lupa nak ambil gambar masa tengah cantik.


Dan pagi ni, dapat kad yang cantik dari ex-students juga. Hasil tangan mereka sendiri. Hmm...tak ada la pulak ambil gambar. hikhikhik
Thanks kepada semua anak murid yang wish kat FB, SMS dan segalanya. Bukan ini yang kami harapkan. Kami harapkan kejayaan cemerlang anda , berjaya menjadi insan berguna di dunia akhirat.
Kepada semua rakan guru, Selamat Hari Guru. Semoga kerjaya kita ini diberkati ALLAH. Tugas kita bukan mudah. Hayati kata-kata ini


Kami guru Malaysia

Berikrar dan berjanji

Mendidik dan memimpin

Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka

Kami tumpahkan setia

Rukun Negara kita

Panduan hidup kami semua


Di bidang pembangunan

Kami tetap bersama

Membantu, membina

Negara yang tercinta


Amanah yang diberi

Kami tak persiakan

Apa yang kami janji

Tunai tetap kami tunaikan

No comments:

Post a Comment