Wednesday 17 August 2011

Saya Suka Muzik



Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum....
Lagu Tema : Canon Pichable


Awak suka muzik? Saya meminati muzik. Tak kisah lagu apa, janji bukan lagu yang sangat bising macam metal, rock2 keras, yang saya tak faham apa-apa. Pada saya, muzik untuk dinikmati, dilayan, buat saya senyum sorang-sorang. Ok, saya bukan senget otak untuk senyum sorang-sorang. But sometimes, untuk menikmati kenangan indah, saya perlukan itu. Ye, saya tahu saya romantik + jiwang. Ehem, sekian terima kasih untuk pujian itu....

Saya suka juga layan lagu instrumental, akustik gitar, piano, atau muzik Kitaro...yang just hanya muzik, tanpa nyanyian.... I LOVE IT okay....ni memang boleh layan.....saya dan zauj pernah dengar seorang lelaki ni, main gitar kat kedai makan (di KL). Menghiburkan orang yang makan-makan. Then memang ada orang yang akan bagi token. Apa yang saya respect dengan dia ni, sebab dia ni bekerja... bekerja cari sesuap nasi untuk hidup dan bukannya meminta sedekah tanpa usaha. Sama la macam pemuzik jalanan yang dekat Pasar Seni tu. Main muzik, tepi jalan, orang datang duduk dengar, then dapat token. Ni cara mereka cari duit. Ingat mereka suka ke menebal muka cari makan macam ni, tapi sebab takde duit jadi mereka kena cari duit untuk hidup. At least mereka tak minta sedekah.

So bila tengok ada effort sebegini, terfikir saya dalam otak yang semakin benak ni, rupanya masih ada orang-orang yang baik hati dan punya perasaan untuk menolong mereka ni, daripada kita yang selalu spektikal, prejudis, sinikal bila tengok orang-orang mencari rezeki seperti ni. mentang dorang menyanyi tepi jalan so kita pandang serong n pandang melirik sebelah mata (macamla korang keje bagus sangat).

Bila tengok dorang ni, saya rasa hebat lagi dorang ni nyanyi dan main musik secara live pulak tu, kalau nak bandingkan dengan penyanyi kita yang masuk realiti TV show seperti Akademi Fantasia, One in a Million, Mentor etc yang harapkan popular, jual muka padahal nyanyi pun takla bagus sangat, nanti masuk studio pakai suara mesin dan main muzik pun tak reti. Saya pernah masuk studio, tu saya kata pakai suara mesin.
Talent tak ada, pastu kita dok puja-puja macam la artis ni bagi duit kat kita kalau kita minat kat dia. Bukan prejudis atau apa, ini sekadar pendapat saya. Sebab ini yang berlaku, banyak sangat rancangan hiburan realiti TV..tak dapat, nangis guling-guling....saya pulak yang nak gelak guling-guling....

OKKKK......saya dah melalut jauh ni. Saya memang suka muzik kosong..layan beb. Kalau muzik tu happy, saya akan happy ler....so, memang ler suka dengar lagu2 happy ni. Sebab kan tak ada orang nyanyi, so saya tak tahu la lagu tu sedih ke apa ke, sebab muzik je kan....so, happy je la...Sambil senyum (dah sah-sah entri kali ni saya buat dalam keadaan saya senyum (^_^) ) .

Macam lagu Canon ni la. Awak, ni bukan Canon kamera atau Canon printer ek..bukan bukan, bukan yang itu. Ni muzik, yang tajuknya Canon...saya suka....Entah ek, kenapa segala jenis lagu Canon saya suka...yang piano pun best jugak....

Ok, dah lah. padahal entri ni saya nak share dengan awak pasal lagu ni je, saya dah melalut panjang lebar la pulak. Awak layankan je la ek......



No comments:

Post a Comment