Sunday 30 October 2011

Anda Kategori Mana Di Facebook? - Perkongsian Dari Sahabat

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum....
Lagu Tema : HambaMu


Dah beberapa kali saya nampak gambar yang saya update untuk entri kali ni di FB. Cuma, apabila seorang sahabat (Kak Chik) share gambar ni di Wall FB Kak Chik, dan kata2 yang Kak Chik share dari Prof Dr.Muhaya, menarik saya untuk share.

Sekadar perkongsian bersama. Ini lebih kepada peringatan kepada diri saya sendiri. Gambar ni merujuk kepada status kita di FB. Kata-kata / Post / Status / Video / apa sahaja yang kita share di FB.

Hayati, renung dan muhasabah diri sendiri.



Klik gambar untuk lebih jelas
"Sama-sama renungkan termasuk diri saya sendiri. Golongan yang mengutuk jelas punyai nilai diri yang rendah dan bersedialah untuk sakit fizikal dan jiwa dan miskin dunia dan akhirat. Jika kita asyik mengulas keadaan tanpa mengambil tindakan cuba muhasabah diri dan keluarga sebelum mengulas masyarakat. Sebagaimana kita niat begitulah insyaAllah penerimaan manusia. Jika kita bajet bagus ilmu tidak akan sampai ke jiwa manusia. Lagi kita tunjuk erti lagi kurang kita ada. Wallahualam" ~ Prof Dr.Muhaya

p/s FB sendiri saya pandang sepi. buka sekadar masuk group. itu pun macam dah malas nak aktif FB. rasa2 nak deactive saja.....

No comments:

Post a Comment