Wednesday 3 August 2011

Mock Interview

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum....
Lagu Tema : Fiction

Entri kali ni, saya nak share mengenai Mock Interview. Aktiviti ni, diadakan setiap tahun kepada semua pelajar Tingkatan 5. YES! Setiap tahun kepada semua Form 5!

Kenapa pulak buat mock interview? Nama pun mock interview, mestilah untuk pada beri pendedahan awal kepada semua calon SPM 2011 mengenai temuduga, resume, susunan sijil-sijil, etika pakaian temuduga,soalan-soalan temuduga dan segalanya pasal temuduga. Ni bukan saja untuk minta kerja tau, tapi persediaan awal untuk mereka ni mohon biasiswa atau kemasukan ke universiti nanti.

Macam-macam gelagat la kanak-kanak ni. Excited saya tengok semuanya. Memang bergaya sakan macam nak pergi temuduga betul-betul. Macam-macam persediaan yang dibuat,terutamanya RESUME...

Hihihihi, saya macam biasalah tiap-tiap tahun, mesti bebel-bebel pasal resume yang entah apa-apa kanak-kanak ni buat....Tapi itulah proses pembelajaran..(^_^)

Kelakar jugak la, sebelum kejadian tu. Risau la, tak ada sijil lah, nak guna fail apa lah, baju ni ok ke tak, soalan apa yang ditanya nanti. Ni ler antara persoalan yang ditanya hari-hari sebelum hari kejadian..kihkihkih...risau sangat yerk kanak-kanak nih.

Jom....kita tengok sikit apa yang telah terjadi........


Grrrrr

Panel 8

Masa untuk menunggu dipanggil

Kami ni bakal doktor

Semart la !

Posing dulu sebelum masuk

Alamak....tak dapat jawab la

Ahli panel (apa benda yang bebudak ni mengarot)

Bla bla bla (sampai...........)

Sampai tertidur ahli panel ni


Ok, dah lepas

Please...snap kami kami!

Anggun bergaya

Alamak...saya sorang-sorang je ke perempuan yang nak jadi engineer?

Kaunselor! Nak gambar!

Peace!


p/s Form 4, ready untuk next year!


5 comments:

  1. seronok2...salah satu program yg bermanfaat dan seronok sbb leh kelihatan smart dan laen dari hari2 lain yg bosan ahahaha...

    ReplyDelete
  2. yey...seronok2... saufi pernah lalui macam ni jugak kan?kanak-kanak memang suka bergaya hari ni. sebab lain dari yang lain.
    next year buat lagi, abang saufi jadi panel la pulak ok

    ReplyDelete
  3. nak2 kalau ade mase terluang nak2...ahahaha :)

    ReplyDelete
  4. pn kaunselor.. nk amek gmbar saye ni bole x??

    ReplyDelete