Monday 19 April 2010

BIARKAN SEMUANYA BERLALU

Apakah aku kesal dengan perkara yang pernah berlaku suatu ketika dulu???
Kadang-kala, aku sendiri terfikir, kenapa semua perkara tu harus terjadi. Kenapa aku yang harus lalui semua perkara itu???Kesal???Entah. Aku sendiri gagal untuk mengetahui apa yang tersirat dalam hati dan diri. Apa yang aku tahu, perkara lalu membuatkan aku TERKESAN dan sangat TERKESAN dalam kehidupan aku. Mungkin juga, TERKESAN untuk seumur hidup aku.

Apa yang aku cari, apa yang aku impikan, apa yang aku ingin genggam...Aku pasti, hidup tidak berakhir dengan apa yang telah terjadi.
Cuma aku, manusia yang kadang-kala tewas, yang kadang-kala jatuh, yang kadang-kala teringat kisah yang lalu yang TERESAN dalam diri aku. Salah siapa???Entah, aku sendiri tidak tahu.


Hidup, perlu diteruskan. Mencari sinar yang aku sendiri belum pasti, namun aku yakin, akan terus bersinar selagi aku mahu ianya bersinar. Biarkan semuanya berlalu, kerana perkara yang telah berlalu tidak akan sama seperti yang telah berlalu. Biarkan semuanya berlalu, kerana hidup perlu diteruskan. Biarkan semuanya berlalu, dan aku harus hargai masa sekarang & masa akan datang. Sinar yang pasti, hanya aku yang mampu menyinarkannya....


싶어요 (^_^)

No comments:

Post a Comment