Sunday 17 April 2011

Air Mata Keinsafan



Lagu ni pun ada related dengan entri saya yang baru ni. Ada bawah post yang ini.
Lagu ni pun lagu The Zikr..then Saujana bawa lagu ni. Sama album dengan yang lagu entri yang saya post sebelum entri ini.
Kalau lagu yang sebelum ni, saya letak Brothers, sebab saya rasa pembawakan kumpulan Brothers lebih mendayu. Bukan kata Saujana bawa tak best. Sedap juga sebenarnya.

But, lagu yang ni, saya pilih video Saujana. Sebab Saujana bawa lagu ni dengan baik.
Ni antara lagu yang saya selalu buka masa zaman universiti dulu.
Bila lama tak dengar, rasa lupa & leka.
Begitulah banyaknya kelemahan saya.

Kalau dengar lagu Harapanku PadaMu Subur Kembali, pelengkapnya lagu ni..Air Mata Keinsafan.
Kalau video yang lepas, Brothers bawa lagu Air Mata Keinsafan masa mula-mula tu, then terus masuk lagu Harapanku PadaMu Subur Kembali..


Air Mata Keinsafan

Air mata keinsafan
Yang mengalir di malam sepi
Inilah dia pelembut jiwa
Bagi mendapat kasih Ilahi

Rintihan di pertiga malam
Dari seorang hamba yang dhoif
Kerna mengenang segala dosa
Moga mendapat keampunan dari Ilahi

Setiap kekasih Allah
Menempuhi jalan ini
Untuk mereka memiliki kejayaan
Ayuh bersama kita susuli
Perjalanan kekasih Allah
Agar kita tiada rugi
Dalam meniti hidup ini

Deraian air mata ini
Titisan yang paling berharga
Buat menyimbah api neraka
Moga selamat di titian Sirat
Bahagia menuju syurga abadi

No comments:

Post a Comment