Sunday 17 April 2011

Cerita Saya Suka - Part 1

Assalamualaikum..
Anda suka menonton tak?
Saya suka....but tengok pada rancangan/siaran/movie/anime/drama la
Kali ni nak berentri pasal yang saya suka tonton...

Saya suka tengok anime CONAN & CONAN (Live siri).
CONAN???Kenapa CONAN
Sebab ni siri penyiasatan. ANIME??Kenapa ANIME? Saya memang suka tengok ANIME.
Sebab sangat banyak la benda mengarut yang tak ada dalam cerita realiti ni.
But, tak bermaksud saya kuat khayal benda-benda merepek ni.
Tapi serius, tengok CONAN, bukan macam tengok kartun / anime yg lain. Sebab ada unsur-unsur pengetahuan.
Kalau yang LIVE pun, CONAN juga saya suka. Dan ada lagi 1 siri penyiasatan yang saya suka dari zaman sekolah lagi, The Young Kindaichi. Waaa...ni siri penyiasatan.

Suka suka..
kalau tengok tajuk-tajuk, ni semua siri Jepun kan..Yesssss....saya suka tengok movie / drama Jepun sebab dalam drama/movie mereka, masih lagi memaparkan budaya mereka. Contoh, hormat orang tua, sayang haiwan, kebersihan, hormat pada makanan (kalau agama kita, tiap kali nak makan, baca doa), dan ada banyak lagi. BUKAN bermaksud saya mengangungkan mereka, sebeb ada juga cerita Jepun yang agak kurang sesuai la dengan budaya kita...TAPI kena la pandai pilih.


Stop dulu..nanti saya sambung lagi

No comments:

Post a Comment